reklama

Ako som kvôli neexistujúcej reforme skoro nakladačku dostal...

Kde bolo tam bolo, za siedmimi horami a siedmimi dolami, bola jedna krajina, v ktorej vraj rómska reforma nebola. Vraj tam mala byť, ale  jediné čo o nej vieme povedať je to, že neexistuje. Tak by sa to aspoň mohlo javiť na základe vyjadrení niektorých kritikov. Najnovšie sa k nim pridala aj TV Markíza, ktorá to nezabudla v hlavnom spravodajstve okoreniť poriadnou dávkou pestovaných stereotypov a neznášanlivosti.  Je zrejmé,  že niekto si veľmi želá, aby udržal v spoločnosti súčasný stav strachu a napätia. Politicky je to určite výhodné. A  preto je ignorovanie našich úspechov momentálne „in“.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Načasovanie tejto kritiky ma prekvapilo o to viac, že prišlo len pár dní po takmer hodinovej tlačovej konferencii, na ktorej som prezentoval odpočet výsledkov našej práce. Konkrétnych výsledkov reálnej práce na veľmi skutočnej rómskej reforme. To, že reforma existuje viem, pretože sme jej ja a môj tím zasvätili posledné dva roky života. Denne sa s výsledkami stretávam v teréne aj v komunikácii so starostami a komunitnými pracovníkmi. A dosvedčujú to aj nepríjemné skúsenosti, ako napríklad nedávny incident s neznámym spoluobčanom v potravinách. Dotyčnému sa nepáčilo, že sme mu reformou sociálneho systému zobrali možnosť pracovať na čierno a zároveň poberať dávku bez účasti na verejnoprospešných prácach. Aj pre neho je reforma dostatočne reálna na to, aby slovne aj fyzicky zaútočil na mňa a moju rodinu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je možné, že kritici si predstavujú rómsku reformu ako stostranový dokument s veľkým nápisom „REFORMA“, ku ktorému budeme organizovať chlebíčkové konferencie. Musím ich sklamať - takýto prístup mali moji predchodcovia – ja som ho hneď na úvod odmietol. Pre mňa majú oveľa väčší význam reálne projekty v teréne. A na základe tých môžem smelo prehlásiť, že z desiatich avizovaných pilierov reformy sme otvorili deväť. Deväť z desiatich za dva roky práce:

Pilier I. - Výšku sociálnej pomoci občanovi zohľadní prístup k rodine a spoločnosti

Pilier II. - Zavedenie pomocných profesií do rizikových obcí

Pilier III. - Výchova detí už pred vstupom do základnej školy

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pilier IV. - Zvýšiť počet detí uplatniteľných na trhu práce

Pilier V. - Časť sociálnych dávok dostanú až po odpracovaní verejnoprospešných prác

Pilier VI. - Upraviť systém tak aby sa oplatilo viac pracovať ako poberať dávky

Pilier VII. - Odškodniť majiteľov pozemkov na ktorých vznikli nelegálne osady

Pilier VIII. - Príspevok sa nebude vyplácať automaticky, ale až po splnení povinností

Pilier IX. - Zrušiť sociálnu priestupkovú imunitu

Pilier X. - Štát bude vyhodnocovať rizikovosť rodiny pre vývoj dieťaťa - X

V každom z pilierov, ktorým sa venujeme nás samozrejme čaká ešte veľa práce. Zmena v rómskych komunitách a v ich okolí nenastane ani za deň, ani za rok alebo za dva. Výsledky našej dnešnej aktivity začneme ako spoločnosť vnímať s odstupom dekády a možno neskôr. Posúďte preto sami, či sme naozaj posledné dva roky zaháľali. Posúďte sami či nám na situácií v rómskych komunitách a na ľuďoch v ich okolí nezáleží. Posúďte sami či je rómska reforma naozaj taká neexistujúca ako sa neprajné hlasy snažia prezentovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V snahe priniesť viac svetla do realizácie reformy som sa rozhodol vo svojich najbližších blogoch rozobrať do podrobností naše aktivity a kroky podľa jednotlivých pilierov. Tak aby sme rozprávku o neexistujúcej reforme nahradili faktami o tej existujúcej.

Peter Pollák

Peter Pollák

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Poslanec Európskeho parlamentu (kandidát za hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti).Terénny pracovník, občiansky aktivista, vysokoškolský pedagóg, bývalý splnomocnenec vlády SR pre rómske komunity, prvý a až donedávna jediný rómsky poslanec v novodobom parlamente.Po parlamentných voľbách 2016, aj vzhľadom na ich výsledky, som začal ešte aktívnejšie chodiť medzi mladých ľudí, zorganizoval som viac ako 300 diskusií so stredoškolákmi aj vysokoškolákmi, kde otvorene hovoríme o extrémizme a rómskej komunite. Organizujem pravidelné podujatia spojené s darovaním krvi bez rozdielu, či si Róm alebo neróm – Krv máme všetci rovnakú. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu