reklama

Americký zápisník 1

Milí priatelia, tento blog píšem ako „Americký zápisník" z mojej študijno - pracovnej cesty v Spojených štátoch. Na ceste, som získal množstvo cenných poznatkov, ktoré vo svojej práci určite využijem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Rozumiem istým mediálnym pochybnostiam okolo mojej cesty, práve pre to chcem všetkých uistiť, že mala svoje opodstatnenie a zmysel. Cítim potrebu povedať, že túto cestu organizuje a všetky výdavky hradilo Ministerstvo zahraničných vecí USA. Daňových poplatníkov zo Slovenska táto cesta nestála ani cent.
Už som si zvykol na rôzne šumy, ktoré nemajú žiadne reálne základy a často (iba) bezdôvodne spochybňujú naše reformné úsilie. Našu reformu chápem ako „reformu praxe". Už bolo dosť reforiem len na papieri, ktoré končili akurát tak v zásuvke. My nechceme takýmto spôsobom postupovať, práve naopak! Každý reformný zámer musí mať svoju podobu, svoje pretavenie v praxi, teda v bežnom živote.
Aj preto som sa tejto cesty do USA zúčastnil, aby som sa oboznámil s inšpirujúcimi skutočnosťami a fungujúcou spoločnosťou, v ktorej sú menšiny plne integrované. Prednedávnom som pri výročí novembra 89 na Slovensku skonštatoval, že máme slobodu žiť svoj sen. Slobodné pomery nám zverili zodpovednosť a osud do vlastných rúk. A je len na nás, ako sa nám podarí túto šancu uchopiť.
Spojené štáty ako inšpirácia
Spojené štáty sú krajinou ktorá má v sebe hlboko ukrytú nádej, že spoločnosť a ľudia k sebe môžu byť vzájomne ohľaduplní a tolerantní, nádej pre to, že sa spoločné problémy dajú riešiť a že sa dajú riešiť spoločne, bez toho, aby dopadali len na jednu časť či nebodaj vybranú skupinu spoločnosti. Skvele to pre mňa vystihuje výrok legendárneho bojovníka za ľudské a občianske práva Martina Luthera Kinga: „ Z hory zúfalstva máme kameň nádeje ." Práve počas našej návštevy Atlanty, miesta jeho rodiska a pôsobiska, sme sa zúčastnili pochodu mestom pri príležitostí dňa Martina Luthera Kinga. Navštívil som i baptistický kostol, kde kázal a musím povedať že tieto momenty patrili medzi najsilnejšie emocionálne zážitky počas celého nášho pobytu.
Veľmi si želám, aby sme na takúto cestu spoločne nastúpili. O mojich inšpiráciách z cesty sa s vami rád podelím v nasledujúcich blogoch.

Peter Pollák

Peter Pollák

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Poslanec Európskeho parlamentu (kandidát za hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti).Terénny pracovník, občiansky aktivista, vysokoškolský pedagóg, bývalý splnomocnenec vlády SR pre rómske komunity, prvý a až donedávna jediný rómsky poslanec v novodobom parlamente.Po parlamentných voľbách 2016, aj vzhľadom na ich výsledky, som začal ešte aktívnejšie chodiť medzi mladých ľudí, zorganizoval som viac ako 300 diskusií so stredoškolákmi aj vysokoškolákmi, kde otvorene hovoríme o extrémizme a rómskej komunite. Organizujem pravidelné podujatia spojené s darovaním krvi bez rozdielu, či si Róm alebo neróm – Krv máme všetci rovnakú. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu